söndag, januari 11, 2009

Mysvecka i Sälen

Nu är vi tillbaka efter en finfin skidvecka i Lindvallen i Sälen. För oss som inte är vana vid att dela dygnet med en ettåring och en tre- och ett halvtåring blev det på många sätt en intressant upplevelse, men till alla som "varnat" oss för kulturkrocken - det gick verkligen över all förväntan. Vi hade det jättemysigt. Nu kan vi allt om dinosaurier (Svantes stora, och då menar jag stora, intresse), luddiga djur (Signes favoritbok) och hur man orkar hålla humöret på topp, trots att man tvingas skåda gryningen i vitögat sex av sju mornar (okej, där här vi fortfarande en hel del att lära). Vi bodde superbra på det mysiga Skilodge-hotellet, precis vid liftarna, och kunde efter en vecka bocka av nödvändigheter som afterski-öl, gulaschsoppa, våfflor i backen och hämtpizzakoma. Saker som inte direkt var nödvändiga - men som hände ändå - var att jag på bilresan upp lyckades tappa ut min (enda) stövel ur bilen och fick köpa nya på plats, att kameran gick sönder och att jag var för lat för att byta ut mina lite för stora pjäxor. Men i övrigt alltså en toppenvecka.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vi kom oxå hem idag vi bodde i blå byn men åt en del oxå på ski lodge..

Mysigaste stället i Lindvallen tycker jag. Vädret var ju kanon förutom blåsten..
/anki

Linda Unnhem sa...

Ah, kul! Håller med dig om att det var jättemysigt på Skilodge. Kan verkligen rekommendera det som boende också! Och deras frukostbuffé var gigantisk!